Zábavný pohyb na doma? Zkuste cvičení s obručí

 

Cvičení s obručí, kterou si jistě každý pamatuje z dětství, se dostává opět do módy pod názvem hooping. Jedná se o zábavný pohyb, který vytvaruje celou postavu a pomůže ke štíhlejšímu pasu. Potřebujete jen obruč a trochu místa okolo sebe.

 

Kroužení obručí je nyní opět na výsluní, propadly mu i některé známé osobnosti. Je to cvičení nejen pro ženy, ale i pro muže nebo děti. Výhodou je, že nemusíte hledět na váhu nebo věk, začít můžete kdykoliv. Pokud se budete cvičení s kruhem věnovat pravidelně, můžete si vytvarovat postavu a zhubnout. Zezačátku to může vypadat složitě. Někomu to jde lépe, jinému déle trvá, než si osvojí ten správný pohyb.

 

Cvičit můžete doma, ale také v některých fitness centrech, kde se tomto programu věnují. Najdete je ve většině větších měst. Tam vám obruč také mohou zapůjčit, pokud nemáte svoji nebo si ji nechcete s sebou nosit. Existují lekce pro pokročilé i pro začátečníky, kde vás naučí správnou techniku, a pak můžete kroužit klidně i doma při hudbě nebo televizi. Pokud nechcete chodit do fitka, zkuste shlédnout některé z lekcí na internetu a uvidíte, zda vám kroužení půjde a bude vás bavit. Důležité je používat správnou techniku.

 

Obyčejné lehké obruče, které stojí většinou do dvou set korun, a zakoupíte je v hračkářství nebo sportovních potřebách, na hooping vhodné nejsou. Zezačátku je použít můžete, například pro vyzkoušení, ale je lepší si zpořídit obruč speciální, která je pevnější a těžší. Také bývá o dost větší. Zakoupit je můžete ve specializovaných obchodech, kamenných i internetových, pod názvem „hula hoop", nebo také v některých fit centrech. Existují i obruče skládací, vhodné na cestování.

 

K roztočení obruče se nevyužívá pohyb pánví. Jde o odrážení obruče ve dvou silových bodech. Někomu to jde od začátku samo, jiný na to musí teprve přijít postupem času. Při tomto cvičení snadno vypnete hlavu a zapomenete na všední starosti. Na první pohled to nevypadá, ale jde o velmi variabilní činnost. S obručí se můžete pohybovat v prostoru, otáčet se, dělat výpady, měnit strany i pozice.

 

S obručí se dá tančit i posilovat. „Hoop fitness" je spíše o posilování, „hoop dance" zase o tanci, Existuje i spojení obou variant, většinou pod názvem „hoop fit and dance" nebo „hoop mix". Při hoopingu se zapojují boky, břišní i zádové svalstvo. Jedná se především o ty svalové partie, které podporují správné držení těla. Určitými cviky posilujete i stehna, paže, ramena nebo hrudník. Tělo se zpevní a bude více ohebné. Jakmile zvládnete denně kroužit 15 minut, výsledky se brzy dostaví.

Please reload

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

Please reload

Please reload

zde je místo pro vaši inzerci