Bloggerka Klára: "Při hubnutí je důležitá pozitivní motivace."


O cvičení a zdravém stravování koluje internetem řada článků a zaručených rad. Jak ale vypadá tento životní styl v praxi? O tom si s námi popovídala bloggerka Klára.


Co vás přivedlo ke cvičení a zdravému stravování?


Co se týče cvičení, nikdy jsem nechtěla směrovat změnu svého těla tudy. Chtěla jsem se spíš zaměřit na změnu jídelníčku. Nebylo to ale vůbec jednoduché. Jsem vážně milovník jídla, hlavně sladkých dezertů. Postupně jsem omezila sladká jídla a smažená jídla a podobně už téměř nejím. Ke cvičení a všeobecně ke změně mě přivedly právě motivační stránky na facebooku. Několikrát jsem se zkoušela dokopat ke cvičení a odolávat chutím na sladké, ale vždycky jsem to odbyla tím, že jsem cvičila předevčírem nebo že mi kousek dortu neuškodí. Jednou jsem se ale "hecla" a řekla si, že do toho půjdu naplno. Hodně mě namotivovaly právě fotky různých slečen, které přidávám i na svou stránku.


Jaký je váš denní režim?


Můj denní režim se většinou moc neliší. Ráno vstanu, dám si snídani, upravím se a jdu do školy. Po škole se většinou učím a kolem páté hodiny si jdu zacvičit. Pak večeře u televize a během ní se většinou věnuji stránce, blogu a podobně. Chodím spát poměrně brzo, abych měla sílu zvládnout další den.


Jak vypadá váš celodenní jídelníček?


Jak už jsem zmínila, jsem milovník jídla – dezertů. Ani teď jim neodolám a jednou za čas si nějakou mňamku dopřeju. Jinak co jím přes den: na snídani mám většinou kaši nebo nějaký fitness recept (vafle, jogurt s vločkami...). Oběd pak závisí na tom, co máme ve škole. Asi si teď řeknete, že to není zdravá strava. Pravda, bylo by lepší udělat si něco doma a pak si to třeba vzít do školy. Ale mně to prostě vyhovuje takhle. Svůj jídelníček přizpůsobuji právě tomu, co máme na oběd. Když vím, že budeme mít luštěniny, už si nedám sacharidovou bombu na snídani a tak... Všechno si zapisuji a hlídám a nemyslím si, že bych na tom byla nějak špatně. Musíte se jen naučit poskládat si různá jídla a určit si dobu, kdy si je dáte.


Jakým cvičením se udržujete fit a v kondici?


Jsem takovej ten typ holky, co nemá ráda prostředí, kde má pocit, že na ni všichni koukají viz fitko. Mám radši, když si zalezu do pokoje a cvičím si v klidu sama. Jednou za týden se ale i tak do fitka podívám a jdu na hodinu na spinning. Jinak ale cvičím obden doma a střídám jednotlivé části těla. Jeden den břicho, potom nohy. Když je tepleji, jdu si třeba zaběhat nebo se projet na kole.


Co je pro vás nejlepší formou odpočinku po náročném tréninku?


Po tréninku si (asi jako většina) vychutnám koupel. Miluju horkou vanu, kde si srovnám myšlenky a odpočinu. Další forma odpočinku je, že si půjdu sednout na gauč, dám si večeři a dívám se na film. V poslední řadě sebou plácnu do postele a usnu.


Pozorujete na sobě nějaké výsledky? Za jakou dobu?


Výsledky na sobě určitě vidím. Pomalu ale jistě se konečně přibližuji k mezeře mezi stehny a ke svalům na břiše. Zhubla jsem něco kolem 5 kilo a teď svou postavu hlavně formuju. Teď je to zhruba půl roku, co jsem se sebou začala něco dělat. Čím větší výsledky vidím, tím víc mě to motivuje k tomu, abych pokračovala.


Jaká je vaše každodenní kosmetická rutina?


Moje kosmetická rutina není asi ničím moc zajímavá. Ráno umyji obličej, vyčistím a nakrémuji. Pak si jdu dát snídani, mezi čímž se krém vstřebá. Po snídani se opět vracím do koupelny, kde si dám make-up, stíny a řasenku. Během dne, když mám pocit suchých rtů, je párkrát přejedu balzámem. Večer vše odlíčím, vyčistím obličej a opět nakrémuji. No a pak nechám svou pleť odpočinout v peřinách :)


Máte nějakou radu pro naše čtenáře a čtenářky, jak se překonat a ve svém cíli vytrvat?


Radu určitě mám. Musela jsem si na ni přijít sama, protože to, co motivovalo ze začátku mě, jsem nikde nenašla. Povahově moc dlouho u ničeho nevydržím, takže jsem se ze začátku musela dost překonávat, protože nebyly hned vidět výsledky. Pomáhaly mi různé motivační texty, ale to až později. Ze začátku, když jsem ještě neviděla výsledky, jsem si vždycky řekla něco ve smyslu: „Po cvičení si dáš teplou vanu a pak večeři." To mě tak nějak namotivovalo, že jakmile to dokončím, můžu se jít najíst (nebo se jít právě naložit do vany). Jakmile jsem pak uviděla první výsledky, šlo to samo. Nesmíte to ze začátku vzdát! Je to těžké, ale ne nemožné! Zvládne to každá, která je k tomu odhodlaná! Držím palce všem, kteří si půjdou za svým snem dosáhnout lepší postavy!


Klára je autorkou blogu Fitnesss a zdraví.

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

ČLÁNKY O HUBNUTÍ

TAGY

© 2016 Zdravota.cz