Naše zdraví v listopadu


Tento měsíc je ve znamení neustálých proměn počasí. Mrazíky po ránu, teplé sluneční paprsky přes den, na noc mlhy a míření teploty k nule na teploměru. Jeden den azurové nebe, druhý den oblačno, chmurno, deštivo.


V tomto měsíci je proto důležité chránit se před změnami počasí především v oblasti dýchacího ústrojí, ať už nošením módních doplňků jako jsou šály nebo roláky, tak i doplněním vitaminu C například v podobě jitrocelového sirupu, echinacey či kustovnice čínské.


Dýchací soustava zajišťuje výměnu plynů mezi krví a vnějším prostředím. Dýchací soustavu tvoří horní dýchací cesty (nos, nosohltan, hltan) a jejich úlohou je především předehřátí, zvlhčení a zbavení nečistot vdechovaného vzduchu. Dolní cesty dýchací (hrtan, průdušnice a průdušky) se zanořují do plic. Plíce jsou orgánem párovým a jsou velice citlivé na vnější prostředí.


V tomto období jsou velice častá akutní nachlazení, zánětlivá onemocnění plic a bronchitidy, které se projevují kašlem či vykašláváním anebo dušností. Při nachlazení anebo jako prevence je vhodné užívání zázvoru, který má vynikající antibakteriální a protizánětlivé účinky. Známý je nejen zázvorový čaj, který výborně zahřeje, ale vhodný je i kandovaný zázvor. Také je možné při vaření hlavního chodu přidat k vepřovému či kachnímu masu. Pokud máte rádi sladké, tak si s rodinou můžete upéct vynikající zázvorky – zázvorové sušenky – anebo přidat zázvor do perníku.


Co se týče pohybu, je vhodnější volit aktivity uvnitř, aby dýchací soustava netrpěla při studeném venkovním vzduchu. Pokud jste na outdoorové aktivity zvyklí, platí dvojnásobná ochrana dýchacích cest přes nos a ústa a kvalitní funkční oblečení, které zajistí teplotní komfort. Ohledně sportovní činnosti zařazujte silovější komplexní kondiční aktivity s výdrží, jako je například posilování s vlastním tělem. Po cvičení je vhodné vždy doplnit tekutiny, cukry a bílkoviny, které jsou součástí veškeré kosterní svalové hmoty; ta udržuje tělo vitální, silné, pružné a rychleji spaluje a tělo dobře regeneruje.


Přeji pevnou vůli při cvičení a doporučuji: najděte si čas sami pro sebe, ať je vaše psychika odpočatá a připravená na prosincové svátky. Vždyť silná psychika, půl zdraví.

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

ČLÁNKY O HUBNUTÍ

TAGY

© 2016 Zdravota.cz