Zdravý denní rozvrh


Někdy je fajn nemít vůbec žádný plán a dělat věci spontánně, tak jak se nám zachce, ale přiznejme si, takovou možnost míváme jen málokdy, v dny víkendové, nebo když si v práci vezmeme volno. Mimo tyto dny si takový luxus nemůžeme dovolit a naopak, potřebujeme využít každou minutku, abychom stihli vše, co potřebujeme. Tak jako tak, oba extrémy nejsou v pořádku, buď se jen tak poflakovat a nedělat nic, nebo jenom dřít do úmoru, tak jak to většina z nás moc dobře umí, také není v pořádku.

Přitom den nabízí krásných čtyřiadvacet hodin, během kterých, pokud si je správně naplánujeme, se dá stihnout úplně všechno. Jak sladkých osm hodin spánku, tak produktivních osm hodin práce a lákavých osm hodin volného času! Ano přátelé, taky si říkáte, kam se vašich osm hodin volného času denně ztrácí ? Čas je náš kapitál a záleží na každém z nás jak jej využijeme. Chcete malý návod?

Nejlepší je chodit spát okolo 22. -23. hodiny a vstávat tak okolo 6. hodiny ranní, kdy bychom měli tělu trošku pomoci se probrat a zahřát, třeba lehkým protažením se, vypitím sklenice vlažné či teplé vody a ranní sprchou. Během 6.-7. Hodiny se připravte na den, okolo 7. je náš trávicí systém připraven přijmout snídani, kterou pokud možno, si vychutnejte v klidu u stolu, latté s sebou do tramvaje se nepočítá za snídani (i když z hlediska kalorické hodnoty částečně možná ano). Jakmile máte dosnídáno vrhněte se na první denní úkoly, mezi 7.00 a 9.00 hodinou se začíná zvyšovat schopnost pracovní činnosti a koncentrace. Právě proto je skvělé využít tuto schopnost soustředit se, a ponořit se tak do práce na dobrých pár hodin, dejme tomu, od 7:30 do 12:30 s tím, že se doporučuje pracovat cca v půlhodinových intervalech, které střídají pětiminutové pauzy. Během některé z nich si dejte svačinku, nejlépe ve formě ovoce, okolo 9.-11. hodiny ho naše tělo zvládá totiž nejlépe z celého dne. Větší pauza přichází v poledne a slouží především k tomu vychutnat si plnohodnotný oběd, využijte tedy tuto hodinovou pauzu jak se má. Pokud si ale musíte i oběd během této hodiny připravit, raději si dejte pauzu hodinu a půl dlouhou a neukrajujte si z času, který má sloužit vám. Obědovou pauzu tedy máme od 12:30 do 14:00. Od 14:00 hodin pak začíná další blok práce, tentokrát však kratší, sestávající s z šesti půlhodinových jednotek, tedy tří hodin, sečteme-li to s tím dopoledním blokem, měli bychom mít v 17. hodin odpracováno a mělo by nám tedy zbýt 5 hodin na nás, dokud nepůjdeme do postele... je tomu tak? Ano! Zdá se vám to taky neuvěřitelné? Pět krásných hodin času, které můžeme vyplnit jak chceme? To je přesně to, o čem jsem mluvila na začátku, pokud si věci, byť jen zhruba rozplánujeme, nebudeme mít problém s nedostatkem času na domácnost, na přátelé, na zábavu, na sebe samé, na rodinu, partnery.... Pokud jste tedy těch osm pracovních hodin seděli u počítače a nepohnuli se, bylo by fajn to tělu nějak vykompenzovat, minimálně hodinou blahodárného pohybu, nejlépe na čerstvém vzduchu. Spojit to můžete tak, že půjdete například s partnerem běhat nebo s kamarádkou na procházku, v jiné dny můžete volný čas trávit s přáteli třeba v kině nebo s rodiči v divadle, tuto dobu můžete klidně využít i tak, že si otevřete knihu a nohy ponoříte do vodní lázně... V tomhle už se nenechte omezovat, jen nezapomínejte, že je fajn se okolo desáté hodiny začít připravovat na spánek, tak, abyste další den mohli začít zase v 6:00.

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

ČLÁNKY O HUBNUTÍ

TAGY

© 2016 Zdravota.cz