Jak se naučit pracovat se špatnou náladou

 

Ať už se stane něco nepříjemného, není nám dobře anebo jenom tzv. vstaneme špatnou nohou a od rána to tak nějak není ono, každý má někdy špatnou náladu. Naše naladění často ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, od počasí, přes nepříjemné kolegy a řidiče kolem až po nachlazení či bolest hlavy. Otázkou ale zůstává: je naše nálada skutečně závislá na okolí anebo dokážeme i tu špatnou cíleně využívat ve svůj prospěch? A pokud ano, jak vytěžit i ze špatné nálady maximum?

 

Nejprve je důležité si uvědomit, že je zcela normální mít špatnou náladu, ale také to, že naše nálady jsou závislé jenom na nás a je velmi snadné se naučit jak s nimi aktivně pracovat ve svůj prospěch. Existují zaručené tipy na to jak se dostat zase do duševní pohody, vykouzlit si úsměv na tváři a dodat si energii. Spoustu lidí jako první napadne fyzická aktivita, jenom si vybavte ten pocit po sportu, když jste plní endorfinů, uvolnění a usmíváte se. Pokud máte špatnou náladu, vyzkoušejte vyrazit ven anebo do tělocvičny, ať už je vám bližší běh, procházka nebo cokoli jiného, stačí 20-30 minut a vaše tělo i mysl se nabije energií a špatná nálada zmizí v zapomnění.

 

Další tipy jsou také veskrze jednoduché, jenom je nutné je používat vědomě. Pro zahnání a využití špatné nálady je například dobré radovat se z drobností, což je pro mnoho lidí překvapivě složité, protože náš mozek je nastavený na to vnímat spíše negativa. Zkuste si proto snadné cvičení- napište si každý den tři pozitivní věci, které jste zažili. Zní to možná triviálně, ale z počátku to nebude zas tak snadné… můžete si psát cokoli, co vás potěšilo, od toho, že nádherně svítilo sluníčko, potkali jste milého člověka až po to, že se vám například výborně dýchalo při běhání. Co si zapíšete je jenom na vás, je ale podstatné aby vás to skutečně potěšilo. Vaše mysl i chování se postupně začne měnit, pokud totiž bude například pět hodin odpoledne a vy stále neuvidíte na celém dnu nic pozitivního, začnete to sami vytvářet a vyhledávat. Můžete proto třeba někoho pochválit, podpořit, zavolat po dlouhé době své rodině anebo jen rozesmát dítě v parku…a jak víte radost je mnohem větší, když se sdílí a šíří. Takže pokud uděláte šťastného někoho ve vašem okolí, vrátí se vám to dvakrát.

 

Existuje ještě další, zcela základní časově nenáročná možnost jak vytěžit ze špatné nálady energii. Pokud se necítíte dobře, jste skleslí nebo zklamaní a nepomáhají ani videa se zvířátky (která mimochodem dokážou většinu špatných nálad během minutky zahnat), ani hovor s kamarády či rodinou, zkuste se prostě usmívat, výzkumy ukazují, že postupnost úsměvu a nálady je často opačná než by se mohlo zdát. Myslíme si, že se usmíváme, protože máme dobrou náladu. Ono to ale funguje i opačně, když se začneme usmívat, dobrá nálada se dostaví překvapivě rychle. A pokud nezabere ani toto, určete si nějakou pozitivní kotvu- krásnou vzpomínku či vzpomínky, které si vybavíte, když vám bude smutno, věřte, že pokud si vzpomenete na to, když jste například promovali, trávili úžasný víkend s partnerem, vyhráli nějaký závod anebo cokoli jiného, bude vám hned lépe.

 

Je jen na vás jestli vám na špatnou náladu lépe zabere fyzická aktivita, čerstvý vzduch, pozitivní myšlení anebo dělání radosti někomu jinému, věřte, že je důležité na tom vědomě pracovat a nenechat se jí pohltit. Špatná nálada nás totiž vyčerpává, bere nám energii, jsme líní a nic se nám většinou nechce. Pokud jí ale jakkoli přeměníme na dobré naladění, budeme plní energie, hrdí na to, že se svou myslí dokážeme vědomě pracovat a své dny si více užijeme bez ohledu na to jak negativní či stresující je okolí.

Please reload

zde je místo pro vaši inzerci

zde je místo pro vaši inzerci

Please reload

Please reload

zde je místo pro vaši inzerci